Sales & Marketing

Copyright © All Rights Reserved

INNODOOR

INNOVATION MANAGEMENT

Sales & Marketing Management

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Groei creëren

 

Innodoor heeft ervaring in het creeëren van groei in bedrijven in KMO's en business untis van grote bedrijven in gecombineerde functies als general manager met directe sales management verantwoordelijkheid, als sales manager, commercieel manager, manager product support & development, service manager.

 

Innodoor heeft in het bijzonder ervaring met:

  • Sales management: de aansturing en ontwikkeling van commerciële teams (buitendienst, binnendienst, helpdesks) tot 30 medewerkers.
  • Service management: van service teams tot 80 medewerkers,
  • Marketing management: marktonderzoek en eting m
  • Product introducties van met name nieuwe technische producten (behoefte analyse, specificaties opstellen, forecasting, ontwerp, ontwikkeling, productie, testen, introductie en bijsturing)
  • B2B sales en B2C sales:
    • Direct, via agenten, distributors, kleinhandel, of via openbare aanbestedingen
  • Van diverse producten en diensten zoals: machines; componenten en systemen voor industriële automatisering, industriepoorten en garagegepoorten, onderhoudscontracten, onderdelen en bewerkingeen voor de automobielsector, industriële voertuigen, accessoires voor audio, video, PC en telecom, straatmeubair en signalisatie.
  • In Europa, Noord-Afrika en het Midden -en Nabije Oosten.
  •  

    De diensten van Innodoor omvatten onder andere:

    • People management: leadership, informeren, motiveren, responsabilieseren, evaluaren
    • Sales managemen: coaching, performance management, budgettering, forecasting, personeelsplanning,
    • Marktanalyse: benchmarking, deskresearch en fieldresearch, kwantitatief en kwalitatief
    • Marketingplanning: strategie, activiteitenplannning, budgettering
    • Sales & profiit analyse: van producten en productgroepen, verkopers, wederverkopers
    • Service management: coaching en opleiding, planning, performance management
    • Direct sales en contracting: van key accounts, OEM's, distributors, agenten.
    • Aanbestedingen: inschrijving en opvolging
    • Overdracht: aan permanent management

     

    Innodoor heeft ervaring in de toepassing van actuele strategische en marketing tools, alsook ervaring in het gebruik van social media.

     

    In samenspraak met de opdrachtgever wordt bij de aanvang van de opdracht al dan niet een project plannning opgesteld met objectieven, time frame en milestones om zo een optimaal resultaat te kunnen waarborgen.

     

     

     

    Gerealiseerde projecten

    Fabrikant van kapitaalgoederen (textielmachines):

    Teamleader: Verkoop aan textielbedrijven in het Nabije en Verre Oosten, opzet service activiteit in Pakistan.

     

    Onderneming in de industriële automatisering:

    Area management Zuid-Europa en Noord-Afrika: Verkoop aan importeurs/distributeurs en key users, marketingplanning, uitvoering van acquisitie (marketing strategie, marketing planning, integratie van distributiekanalen, training, voorraden, etc.)

     

    Onderneming in de industriële automatisering:

    General management: leiding geven en coaching van de verkoopleider en verantwoordelijke binnendienst, marketing strategie planning en uitvoering.

     

    Onderneming - marketing, installatie en servicing van industriële deuren en garagedeuren:

    General management + commercieel management en coaching van sales team van 40 personen; sales planning, budgettering en controle; marketing planning en uitvoering, opstart van garagedeurenactiviteit.

     

    Importeur van scooters, motoren, quads en accessoires:

    General management + commercieel management van team van 12 medewerkers (binnendienst, buitendienst , service). marketingplanning en uitvoering, key account management.

     

    Fabrikant van straatmeubilair, voertuigen en producten voor de verkeersveiligheid:

    General management + commercieel management van verkoopsteam van 4 medewerkers, marketing & sales strategie, planning en uitvoering, key account management.

     

    Groothandel in accessoires voor audio, video, multimedia, mobiele telefonie:

    General management + commercieel management van binnen & buitendienst team van 6 medewerkers, key account prospectie & management.

     

    Fabrikant van (onderdelen voor) industriële voertuigen:

    General management + commercieel management: markt-en product herorientatie van de onderneming, ontwilkkeling van alternatieve commercciële activiteiten, installatie van een sales team, key account prospectie & management.

     

    EMEA sales & marketing organisate in de chemische sector:

    Industry sales management: sales strategie en implementatie, opstart van een BI systeem

    Customer service management: tijdelijke vervanging.

     

    Fabrikant van snellooppporten:

    Business development: ontwkkeling van verkoop in Duitsland en UK.