Winstgevende, duurzame groei
Innodoor adviseert en assisteert bedrijfsleiders en directies van KMO's bij de formulering en uitvoering van hun ondernemingsbeleid en in het bijzonder hun innovatiebeleid.
Innodoor kan worden ingeschakeld als:
extern adviseur voor het beantwoorden van ad-hoc vragen
(lid van) Raad van Advies
(lid van) een actieve Raad van Bestuur
Dit stelt zaakvoerders en directies van KMO's in staat om op een eenvoudige wijze en stapsgewijs de corporate governance richtlijnen voor niet-beursgenoteerde ondernemingen in te voeren, genaamd "Code Buysse II", met als doellstelling:
Professionelere relaties te onderhouden met alle stakeholders
De continuïteit van de onderneming te verzekeren
Een permanente, winstgevende groei van de onderneming.
Innodoor kan adviseren en assisteren bij:
Corporate governance
People Management: leadership, informeren, motiveren, responsabilieseren, evaluaren
HR beleid: aanwerving, onstslag, opleidingen, motiveren
Onderhandelingen en communicatie met: vakbonden, ondernemingsraden, en externe belangengroepen, zoals klanten, financiers, leveranciers
Planning: (quick scan) analyses, korte termijn actieplanning en strategische planning
Organisatie: analyse en (her)ontwerp
Bedrijfsrocessen: analyse en (her)ontwerp conform o.a. Lean, Six Sigma
Nieuwe activiteiten en technologieën: selectie, opstart, introductie
P&L en balans: management, rapportage en bijsturing.
Marktanalyse: zoals benchmarking, deskresearch en fieldresearch, kwantitatief en kwalitatief
Marketingplanning (strategie, activeiteitenplannning, budgettering)
Sales management: profiit analyse (van producten en productgroepen, verkopers, wederverkopers) en bijsturing, identificeren van opportuniteiten, coaching
Direct sales en contracting: management van key accounts, OEM's, distributors, agenten
Audits en benchmarking van leveranciers, technologieën, conurrenten, enz.
Fabrikant van onderdelen voor de autobielsector (tier 1):
Consultancy: Acquistie studie van een bedrijf in dezelfde sector.
Grootwinkelbedrijf (food & non-food):
Consultancy: Haalbaarheidstudie van een nieuwe service activiteit en een shop-in-shop concept.
Organisatie in de gezondsheidszorg:
Consultancy: Benchmarking studie betreffende de inkomsten van de organisatie
Onderneming met 6 contact centers in de Benelux:
Management consultancy: advies betreffende strategie, organisatie, processsen, kwaliteitsmanagement, selectie van call center software.
EMEA-vestiging van fabrikant van persoonlijke beschermingsmiddelen: Consultancy: haalbaarheidsstudie van en opstart van een contactcenter
Fabrikant in de chemische sector:
Coaching: van een business unit manager
Belgsiche retailketen:
Coaching: van de logistiek direccteur bij IT implementatie.
Copyright © All Rights Reserved